Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk

Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk

  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk
  • Volvo V70R 2.5T AWD Geartronic 300 pk

Om maar meteen met een kleine anekdote te beginnen is dit een zeer bekende V70R voor mij. 10 jaar geleden kochten mijn ouders deze auto bij een Volvo specialist in Delden welke hem recentelijk uit Denemarken hadden geïmporteerd. Toen al had deze 370.000 km op de teller, en in ons bezit heeft ie vele landen bezocht waaronder Zwitserland, Frankrijk en Italië. In deze periode had ik ook net mijn rijbewijs en heb ik met deze auto mijn eerste snelheidsboete gereden, gelukkig wel in Duitsland. Maar omdat er toch erg veel kilometers mee gereden werden hadden mijn ouders hem maar ingeruild op een D5. Nu zo’n 10 jaar later, diverse eigenaren/handelaren en heel wat kilometers verder kwam ik hem tegen op marktplaats. Inmiddels mijn eigen bedrijf met natuurlijk Volvo’s deed mij besluiten hem meteen ongezien terug te kopen. Eenmaal terug in Neede stond ik nog steeds versteld van de rij eigenschappen maar ook van de prestaties, die auto rijdt nog steeds gigantisch goed met volledig vermogen! Met Volvoselektion en ASR inmiddels al vele R’etjes gereden en verkocht maar wat blijft dit toch een goede R met nog steeds de originele motor en bak zonder noemenswaardige ingrepen. Misschien wel één van de beste in Nederland of Europa? Rijdt u er nog minimaal één ton bij op, of geeft u hem op voor de autoweek rubriek “klokje rond” of zal ik dat doen? Dit even als introductie…

Een R uit de tweede V70 serie behoeft natuurlijk niet zoveel uitleg. Deze 2.5 liter turbo motor gekoppeld aan een Geartonic automaat en Haldex AWD maakt dit een zeer fijne aandrijflijn en met 300 pk kun je prima een keer links gaan staan bij de stoplichten. Verder zijn ze altijd riant uitgerust qua opties en dat geldt in zekere mate ook voor dit exemplaar. Bi-xenon koplampen, roofrails, achterklepspoiler, grote 4-pots Brembo remmen, actief onderstel, 18 inch Pegasus R velgen, premium audio met P300 versterker, RTI navigatie, sportstuur, blauwe tellers, cruise/climate controle, stoelverwarming, elektrische bestuurdersstoel, softlederen Gobi sportinterieur en een trekhaak. De meeste van deze opties behoorden standaard in de aankleding van deze modellen. De facelift achterlichten zijn later geplaatst en de originele uitlaat is destijds vervangen door een RVS systeem vanaf de kat van Ferrita als ik mij niet vergis, het is in ieder geval bij Fasttech in Haaksbergen gedaan en het geluid klinkt in één woord fantastisch zonder dat het overdreven is.

En dan nu het onderhoud, want dat er op deze auto nooit bespaard is op onderhoud en hij altijd met zorg bereden is, denk aan rustig warm rijden en laten afkoelen etc, hoeft zeker geen twijfel geval te zijn. Een originele 2.5 R motor welke na bijna 5,5 ton nog steeds als een zonnetje loopt, niet rookt of overmatig olie verbruikt, en dat zonder uit elkaar geweest te zijn is een unicum. Ook de 5-traps geartronic automaat schakelt nog erg goed, soepel en zonder gebonk of haperingen en dat zonder enige vorm van revisie oid. Het haldex AWD systeem functioneert ook naar behoren zonder overmatige trillingen of gekke geluiden.

De vorige eigenaresse heeft er in de afgelopen 4 jaar voor zo’n €8880,- aantoonbaar aan laten verspijkeren en onderhouden bij de Volvo Dealer van der Wulp in Spijkenisse. Hierbij is oa. het volgende gedaan, vernieuwd of gerepareerd, namelijk: draagarmen, veerzittingen, subframe vervangen, motorsteunen, four-C schokbrekers, accu en natuurlijk regulier onderhoud. Verder heb ik hem reeds voorzien van een grote onderhoudsbeurt inclusief originele bougies, remschijven + blokken rondom vernieuwd alsmede de remvloeistof, nieuwe ruitenwissers rondom & heb ik een setje originele 18 inch Pegasus R velgen gemonteerd welke 2 jaar geleden zijn gericht en antraciet grijs gespoten zijn. Er zitten zo goed als nieuwe Continental winterbanden op en de distributieriem is in 2019 vervangen.

Zoals op de laatste foto’s te zien is zit er een heleboel documentatie, facturen/rekeningen en een volledig ingevuld service boekje bij de auto welke netjes opgeslagen kunnen worden in de aanwezige en bijbehorende atacama R map. Tevens zijn er twee sleutels aanwezig met de R inlay, trekhaaksleutels & de RTI afstandsbediening.

Zijn er dan na 19 jaar en bijna 5,5 ton aan kilometers geen aandachtspuntjes aan de auto? Nou die zijn er zeker wel hoor maar absoluut geen grote schades. De voorbumper heeft aan de linkerzijde een kleine veeg van een voetbal (ja ik weet wie dit gedaan heeft destijds..! en hij zit er nog steeds haha) en hij heeft natuurlijk rondom kleine plekjes, ditjes datjes maar in zijn algemeenheid staat hij er nog steeds zeer fris en fruitig bij!

Elektronisch zijn er ook een aantal aandachtspunten, namelijk het Four-C geeft een melding, maar het systeem functioneert wel want op de sport of advanced stand wordt hij merkbaar stugger. Acc sensor LV van het Four-c geeft een sporadische storing. Verder werkt het scherm van de boordcomputer soms wel en soms niet, bekend kwaaltje na verloopt van tijd. De later ingebouwde Parrot werkt sinds kort niet meer, vast iets kleins. Als laatste moet er een DVD in de speler van de navigatie geplaatst worden, of de laser is het euvel, maar ach google maps werkt 10x beter en sneller.

Natuurlijk is er met het bepalen van de prijs rekening gehouden met de bovenstaande punten evenals de leeftijd en kilometerstand. De vraag is maar hoeveel je er als toekomstig nieuwe eigenaar om geeft deze dingetjes weer in orde te maken. Persoonlijk denk ik dat deze auto het wel verdiend maar tegelijkertijd gewoon lekker bereden en goed onderhouden moet worden en op naar de 6.5 ton, of meer!

Durft u het aan de waarschijnlijk één van de beste R’s uit deze generatie te kopen? Bij serieuze interesse kunt u telefonisch contact opnemen en na het maken van een afspraak bent u van harte welkom in Neede voor een bezichtiging.

SOLD

Included Taxes & Checkup

Specifications

Volvo
V70
Volvo
537575
Benzine
Automaat
300 PK
2004
zwart
V70R
 

Kom langs voor een proefrit!

Contact
Compare List
Contact